טיפול, יעוץ וסדנאות בגישה מקורית וחמה

על חרדת ביצוע ועל העונג שנמצא כאן ועכשיו מתחת לאף…

יובל שוב לא מצליח להרדם. מחשבות מטרידות מעסיקות את מוחו העייף:sad-bad

 
"אתמול לא נרדמתי, ומחר אני חייב להיות בעבודה במיטבי…"
"מחר יום משמעותי ושוב אהיה עייף"…
"אני חייב להרדם! חייב…חייב…חייב…"
"לעולם לא אצליח להרדם בזמן… אני אבוד…"

 
המחשבות המעיקות מלחיצות את יובל ומרחיקות אותו מההרדמות הנכספת…
ככל שהוא מתרכז בהן יותר, כך הוא נלחץ, מתרגז, נהיה מתוח וממורמר, והשינה המתוקה הרחק הרחק חומקת…
יובל ידידנו סובל מ"חרדת ביצוע". הוא חרד מכך שלא יצליח ב"משימת ההירדמות" ויגרום לעצמו נזק. יובל נואש ואינו יודע מה לעשות. במקום להרגע, הוא נלחץ ומחמיר את המצב.

 
חרדת ביצוע הינה גם אחת הבעיות השכיחות אצל גברים ונשים בתפקוד המיני.
מיניות אמורה להיות אחת החוויות המהנות והמענגות ביותר. חרדת הביצוע מקשה על היכולת להתרכז, להרגע, להנות ולהתענג במיניות בריאה וטובה.
מין אינו רק פעולה טכנית אלא כולל בתוכו שלל חוויות ורגשות. לכן כאשר המוח טרוד, לחוץ וחרד -בלתי אפשרי להתרכז במין. כתוצאה מכך הגוף יגיב בהתאם: בבעיות בתפקוד המיני.

 

חרדת ביצוע נובעת מגורמים שונים. ביניהם:
– פחד לא לספק את בן-הזוג במיטה
– פחד לא להגיע לאורגזמה
– פחד מחוסר תפקוד מיני
– דימוי גוף שלילי
– קשיים ביחסים
– הפרעות חרדה נוספות
– ועוד ועוד ועוד

 
מכיון שאחת התופעות של לחץ וחרדה היא כיווץ כלי-דם. פחות דם מגיע לפין ויותר קשה להגיע לזקפה. גם אצל נשים החרדה תשפיע מלבד על התחושה הנפשית גם על הביטויים הגופניים של עוררות מינית.
כך נוצר "מעגל רשע" שמתחזק ומתגבר את עצמו: החרדה פוגעת בתפקוד המיני והתפקוד המיני הלקוי מעלה את רמת החרדה וחוזר חלילה… עד כדי הריסת כל חלקה טובה במיניות…

 

כדי להצביע על "נתיב מילוט" ממעגל הרשע יש צורך באימוץ תפיסה התומכת בתנאים להווצרות רוגע ועוררות מינית. לשם כך, אתייחס להלן לאופי הפעולה המינית:

 
ככלל ניתן לחלק את הפעולות לשני סוגים: רצוניות ולא רצוניות. הפעולות הרצוניות הן אלו המופעלות על-ידי הרצון. ביניהן: הליכה, דיבור, אכילה ועוד ועוד. הפעולות הלא רצוניות הן אלו המתרחשות באופן לא מודע, כך שאין שליטה ישירה עליהן וביניהן קצב הלב, עיכול, קוטר כלי דם ועוד.
גם תהליך ההרדמות איתו מתמודד יובל ידידנו הינו תהליך לא רצוני. כלומר לא ניתן לבחור באופן רצוני מודע להרדם – לו כך היה, יובל כבר היה עמוק בשנתו. לעומת זאת ניתן ורצוי לאפשר לנפש ולגוף את התנאים להרדמות. תנאים אלו כוללים הרגעה של הגוף והנפש ע"י יצירת סביבת שינה נעימה והתרכזות במחשבות נעימות. כתוצאה טבעית מכך – השינה מאליה בוא תבוא.
יובל המבולבל טועה בכך שמנסה להשפיע באופן מודע על תהליך טבעי לא מודע. לא רק שמערבב מין בשאינו מינו, אלא גם במקום לאפשר את התנאים האופטימאליים לשינה, יובל עסוק בחרדה המייצרת את התנאים ההפוכים להרדמות ולכן נשאר ער ועצבני.

 
גם בפעילות המינית החרדה משפיעה בצורה דומה. הזיקפה הינה תהליך לא רצוני. לא ניתן לבחור לייצר זיקפה או כל תופעה מינית אחרת. זוהי התערבות שמפריעה לתהליך הלא-רצוני להתרחש מאליו. יתרה מזו, במקום להפנות את מיקוד תשומת הלב לתנאים המאפשרים פעילות מינית מהנה: ל"כאן ועכשיו", ליופי הגופני והרגשי, לקשר הנעים וההדדי – ההתמקדות בעתיד ובכישלון הפעילות המינית, מייצרת נבואה המגשימה את עצמה!

 
אחד הפתרונות המצוינים לחרדת הביצוע הוא שימת לב לעונג שנמצא כאן ועכשיו מתחת לאף… יש לכוון את תשומת הלב להווה במקום לעתיד, לנעים ולמרגיע במקום למטריד ולמלחיץ. דוקא התעסקות בכל מה שאינו זיקפה – עשוי להחזיר את הזיקפה…
התמקדות בהנאה ולא בביצוע היא תרופת פלא לחרדת ביצוע. ההתמקדות בהנאה מרגיעה, משחררת ומאפשרת לתהליכים הספונטניים לחול מאליהם.

 
התבוננו סביב. נשמו מלוא ראותיכם אויר. בשום פנים ואופן אל תזהו את עצמכם עם הזיקפה או האורגזמה. אל תתנו לעצמכם ציונים! זה לא מבחן!
שתפו את בן-הזוג בתחושותיכם. השיתוף מפחית חרדה ומאפשר להתרכז בקשר.

 
סיכומו של דבר: הרגעו, הקשיבו, הריחו, חושו, הרגישו, חוו את הפלא שבקשר המיני! והשאר יעשה מאליו.

 
אם את או אתה סובלים מחרדת ביצוע – זו הזדמנות מצוינת להתקדם, להתבונן במיניות מזווית חדשה ומאירת פנים. זה הזמן לשחרר את החרדה ולהתמלא בכל העונג שנמצא כאן ועכשיו מתחת לאף. כתוצאה מכך לא רק שהזיקפה תחזור, האורגזמה תגיע, אלא כלל המיניות תנסוק לגבהים חדשים…

 
אם למרות הנסיונות הללו חרדת הביצוע עקשנית ולא מרפה, זהו בדיוק הזמן המושלם לפנות לטיפול מיני.

שלכם,

מושון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמנת הרצאה או סדנה
פירוט על הרצאות וסדנאות "הפשר שבקשר" המתאימות להורים, לזוגות, לרווקים, למורים, לעובדי ארגון למנהלים ולמי שחפץ להעמיק בנושאים שונים.  המשך
צרו קשר

שם פרטי (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

תוכן

CAPTCHA

captcha

כתובתנו
mooshon@pesherkesher.com
מושון: 0528-990-692
נעה: 0527-906-083