טיפול, יעוץ וסדנאות בגישה מקורית וחמה

שיטות חדשות לטיפול בטראומה (PTSD)

מהי הפרעת דחק פוסט-טראומטית?

הפרעת דחק פוסט טראומטית מופיעה אצל אחוז מסוים מהאוכלוסיה בעקבות חשיפה לאירוע טראומתי. ההפרעה עשויה להתבטא בהופעת מחשבות לא נעימות ומלחיצות מהארוע, פלשבקים, סיוטים, רגשות שליליים בלתי רצוניים חזקים כלפי כל דבר המזכיר דבר-מה מהארוע, הימנעויות מפעולות המזכירות את הארוע הטראומתי ועוד…

כתוצאה מכך איכות החיים של נפגע הטראומה עשויה לרדת: הוא עשוי לחוש ירידה משמעותית בדימוי ובביטחון העצמי, כעס כלפי עצמו וכלפי העולם כולו, קושי ביצירת יחסים בינאישיים קרובים ואינטימיים, התנהגויות הרסניות, תחושות אשמה ובדידות, קשיים בהרדמות, הפרעות אכילה ועוד…

מהו אירוע טראומתי?

אירוע טראומתי עשוי להיות נוכחות בארוע מסכן חיים כמו: תאונת דרכים, פיגוע, מלחמה, אלימות, פגיעה מינית ועוד… היום ידוע כי ניתן לחוות טראומה גם בעקבות עדות למצב טראומתי של אדם אחר – כדוגמת ילד קטן ששמע את הוריו מדברים ביניהם על מצבים מסוכנים שחוו – ובעקבות כך עשוי לפתח את ההפרעה. ניתן לפתח את ההפרעה גם בעקבות מצבים מסוכנים פחות – דבר התלוי בגורמים רבים נוספים. המחשבה הסובייקטיבית בעקבות הארוע היא שהחיים לא יוכלו להמשך כהרגלם לאחריו.

התפתחות שיטות הטיפול בטראומה:

  • בעבר היה נהוג לטפל בגישה הדינמית בהפרעה הפוסט-טראומטית. גישה זו דוגלת ב"צלילה" אל מעמקי הנפש, לשם הבנת שורשי היווצרות הטראומה, והשורשים בילדות הקשורים ליכולת ההתמודדות. אחד מעקרונות הגישה הוא שע"י מודעות ועיבוד הטראומה יהיה ניתן להחלים ממנה. שיטה זו דורשת זמן רב ולרוב תוצאותיה מועטות בנושא זה.

 

  • היום הטיפול המקובל בטראומה הינו בגישה הקוגניטיבית התנהגותית (CBT). שיטה זו משלבת בין השאר חשיפה הדרגתית לאירוע הטראומתי ועיבוד מחשבתי של האירועים שקרו. שיטה זו נותנת לרוב תוצאות טובות והחלמה מהירה יחסית (לאחר 10-20 טיפולים).

 

 

  • שיטות חדשות לטיפול בטראומה, כוללות "תיכנות מחדש" של האופי בו המוח נזכר בחוויה. מסתבר שכפי שהטראומה יכולה לחדור לנפש בזמן קצר מאוד, כך היא גם עשויה לעזוב אותה. שיטות אלו לא דורשות חשיפה לארוע הטראומטי ואי-הנעימות בטיפול הינה מינימאלית לעומת שיטות מקובלות אחרות. למשל, טכניקה מפתיעה ביעילותה, פותחה בשיטת ה-nlp (Neuro-linguistic programming). לשם פיתוח השיטה נחקרו מספר גבוה של אנשים שהחלימו באופן ספונטאני מארועים טראומתיים. יסודות ההחלמה בודדו ונאספו לטכניקת טיפול כוללנית אחת. השיטה מבוססת על עיצוב מחדש של ה"תסריט הטראומתי" כך שהמוח יתפוס אותו כזיכרון רגוע ובטוח. אנשים רבים לא האמינו כי סיוטים של שנים נפתרו בטיפול כה קצר וממוקד.

 

אל תזניחו את עצמכם!

אם הנכם סובלים מהפרעות פוסט-טראומטיות דעו כי הן עשויות להיות ברות ריפוי מהיר ומשמעותי. אל תתנו לטראומה ולמחשבות היאוש לדכא אתכם! פנו עוד היום לטיפול אפקטיבי וחדשני למתמחים בטיפול בנושאים אלו.

 

מושון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמנת הרצאה או סדנה
פירוט על הרצאות וסדנאות "הפשר שבקשר" המתאימות להורים, לזוגות, לרווקים, למורים, לעובדי ארגון למנהלים ולמי שחפץ להעמיק בנושאים שונים.  המשך
צרו קשר

שם פרטי (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

תוכן

CAPTCHA

captcha

כתובתנו
mooshon@pesherkesher.com
מושון: 0528-990-692
נעה: 0527-906-083