טיפול, יעוץ וסדנאות בגישה מקורית וחמה

הנישואים הם מעבדה חיה בה אנשים מבוגרים מנסים לצמוח להיות בוגרים

ההנחה הרביעית בשש הנחות היסוד על הזוגיות שלנו ע"פ הדי שלייפר, טוענת כי הנישואים הם מעבדה חיה בה אנשים מבוגרים מנסים לצמוח להיות בוגרים.

מה ההבדל בין בוגר ומבוגר ???

מבוגר הוא אדם שכבר עברו עליו מספר שנים. למרות מספר השנים שעברו, פעמים רבות בתוך המבוגר שוכן לו ילד קטן  שמפעיל אותו, מנהל לו את העניינים ושולט עליו.

אם יצא לכם לראות כיצד מבוגרים רבים וודאי יכולתם להבחין כי זה נראה בדיוק כמו מריבת ילדים ואולי אף גרוע יותר… והסיבה היא שהם רק מבוגרים אבל עדיין לא בוגרים – למעשה הילד הקטן ששוכן לו שם בפנים מנהל את האדם הגדול הזה.

לעומת זאת אדם בוגר הוא אדם שהילד הקטן שבתוכו צמח, התבגר, הגיע לאיזון בין הכוחות השונים, וכבר יכול לשלוט בעצמו ולבחור מה לעשות.

כדי להתבגר צריך זמן… צריך סביבה תומכת… צריך אקלים מתאים.

הבשורה הטובה היא שהנישואים עצמם מספקים לנו בדיוק את אותו אקלים שבו נוכל להתבגר ולהביא את הילד הקטן שבתוכנו לכדי בגרות. היכן שההתבגרות בבית הורנו לא הסתיימה, היא יכול להסתיים בתוך מערכת הקשר הזוגי.

הנישואים הם למעשה מעבדה, ששני בני הזוג לומדים בה איך לצמוח ולהיות בוגרים.

דיאלוגי האימאגו מאפשרים לנו לחוות את הקשר ממקום מודע, ממקום בוגר, ממקום שבו ניתן לילד שבתוכנו לומר את דברו ולהתקדם הלאה לכיוון של צמיחה וריפוי ונותנים לנו כלי מרכזי כיצד לעזור לילד שבתוכנו לקבל את המגיע לו בכדי לצמוח ולהתבגר.

מושון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמנת הרצאה או סדנה
פירוט על הרצאות וסדנאות "הפשר שבקשר" המתאימות להורים, לזוגות, לרווקים, למורים, לעובדי ארגון למנהלים ולמי שחפץ להעמיק בנושאים שונים.  המשך
צרו קשר

שם פרטי (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

תוכן

CAPTCHA

captcha

כתובתנו
mooshon@pesherkesher.com
מושון: 0528-990-692
נעה: 0527-906-083