טיפול, יעוץ וסדנאות בגישה מקורית וחמה

רווקות אינה כשלון!

עמוק בליבם של רווקים ורווקות רבים, מקננת לה תחושת כשלון. "זה שאיני מצליח להתחתן משמעו שמשהו דפוק אצלי", "זה שאין לי עם מי לצאת אומר שאני כשלון…" ועוד כהנה וכהנה אמירות מלאות צער וכאב. הכאב לעיתים מודחק ולעיתים מוכחש, אך פועל את פעולתו השלילית על נושאו.

לדעתי, הגיע הזמן להכריז בפה מלא: רווקות אינה כשלון ונישואים אינם הצלחה!!!

ישנם נישואים כושלים וישנה רווקות טובה!!! כמובן שישנם גם נישואים טובים ורווקות כושלת.

באופן כללי ניתן לומר כי כל שלב בחיים הוא שלב כושל כאשר אין נענים לאתגרים המיוחדים של אותו השלב. אותו השלב יחשב כמוצלח כאשר יהיה בו קשב לאותם האתגרים, והתאמה של המחשבות, הרגשות וההתנהגות אליהם.

נישואים כושלים הינם מצב שבו בני-הזוג לא נענים לאתגרים המיוחדים של שלב הנישואים, הכוללים בין השאר עבודה על מידות הנפש לפיתוח תקשורת טובה, יצירת אמפטיה, אחריות וכיף גדול משותף. לעומת זאת, בנישואים טובים בני-הזוג נענים לאותם האתגרים ומקבלים את ההזמנה להתפתח יחדיו לאור המשימות המיוחדות של הנישואים. בנישואים טובים בני-הזוג לא מאבדים תקווה ויודעים בוודאות ובאמונה שיהיה בסדר גם אם לעיתים ישנן תחושות קשות… בני-זוג טובים מוכנים להשקיע מזמנם וממרצם לטובת אותם אתגרים כדי להשתנות.

באותו האופן בדיוק, רווקות כושלת הינה מצב בו הרווקים  לא נענים לאתגר המיוחד של שלב הרווקות. כפי שלכל נשוי ישנה את האתגר המסוים המתאים לו, כך ישנו אתגר מסוים לכל רווק. ישנם רווקים המוזמנים להעמיק את יכולת יצירת הקשר שלהם, ישנם כאלו האמורים להפרד מבן-זוג דמיוני אידיאלי, ישנם כאלו האמורים לחזק את מיומנות קבלת ההחלטות, ישנם כאלו שצריכים להפחית את הפחד ממחויבות, וכמובן שישנם כאלו שכל עבודתם היא להאמין בעצמם ולהמשיך לחפש במלוא האנרגיה. רווקים שלא נענים לאתגרים אלו יוצרים מצב כושל של רווקות מלאת תסכול והאשמה עצמית, דכדוך ואבדן מוטיבציה ולבסוף לאובדן האמון העצמי וליאוש. רווקות כושלת מושפעת לרעה מהאמירה כי  הרווקות היא כשלון מצד עצמה.

לעומתה, רווקות טובה היא מצב בו הרווקים  רואים ברווקות שלב טבעי בחיי חלק מהאוכלוסיה, ולכן מתייחסים  בכבוד ובשמחה לאתגרים המיוחדים של אותו השלב. לכל מצב יש את יתרונותיו וחסרונותיו. לכן רווקים הנמצאים ברווקות טובה יודעים, למרות הכמיהה לקשר,  לשמוח ולנצל את היתרונות של הרווקות מחד, ומאידך מנסים לתקן את כל מה שאפשר לתקן על-מנת להגיע לנישואים טובים. למרות הנסיון לתקן, הרווקים המאושרים יודעים כי לא הכל בידיהם ולכן בעיקר לא מאבדים את האופטימיות ואת העין הטובה על עצמם ועל העולם.

בלבול חברתי גדול בין המושג רווקות וכשלון, והמושג נישואים והצלחה, משפיע לרעה על נשואים ורווקים רבים. הנישואים אינם ערובה להצלחה והרווקות אינה ערובה לכשלון!  יש לאזן את התמונה: למרות הנישואים – אין לשבת על זרי דפנה, מצב הנישואים דורש עבודה ועמל! ומאידך, למרות הרווקות אין לחשוב שהכל נובע מבעיות וכשלונות. יש לדעת כי ממש מותר ואף מומלץ להרגיש ממש ממש טוב עם עצמך כפי שאתה! אותו יחוס מוטעה של רווקות לכשלון  מכניס רווקים ורווקות רבים לתחושת נחיתות מול "החברה הנשואה", למרות שלאמיתו של דבר ישנם נשואים ונשואות רבים שנראה לי כי מוטב היה להם לו היו עדיין רווקים…

רווקות אינה כשלון ואינה הצלחה. רווקות הינה מצב. ההתייחסות למצב קובעת האם הוא כשלון או הצלחה. התייחסות כושלת יוצרת כשלון והתייחסות מוצלחת יוצרת הצלחה. בהצלחה!!!

מושון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמנת הרצאה או סדנה
פירוט על הרצאות וסדנאות "הפשר שבקשר" המתאימות להורים, לזוגות, לרווקים, למורים, לעובדי ארגון למנהלים ולמי שחפץ להעמיק בנושאים שונים.  המשך
צרו קשר

שם פרטי (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

תוכן

CAPTCHA

captcha

כתובתנו
mooshon@pesherkesher.com
מושון: 0528-990-692
נעה: 0527-906-083