טיפול, יעוץ וסדנאות בגישה מקורית וחמה

מיתוסים שגויים על זוגיות

ID-100138918לעיתים אלו אשר מפריעים להתחייבות לקשר זוגי הם לא אחרים מאשר מיתוסים אודות בן הזוג המצופה שלנו. מיתוסים אלו מופנמים בנו בתהליכים שונים וגורמים לנו להסתכל על המציאות במשקפיים כאלו שלפעמים גורמים לנו להתרחק ממבוקשנו.

מיתוסים על זוגיות מתחלקים ל-4 קטגוריות ראשיות:

בן הזוג המושלם. אי שם בעולם יש מישהו שמותאם לי לחלוטין שרק יושב ומחכה לי. אם רק תחפש מספיק תמצא את האדם שימלא את כל הצרכים שלך, יגשים את כל משאלותיך, ויחיה איתך באושר ועושר לנצח.האמנם??!! זה קיים במציאות בדיוק כמו שאליהו הנביא באמת שותה את היין בפסח… אין דבר כזה בן זוג מושלם בדיוק כמו שאין דבר כזה זוג מושלם. לעיתים זה מאוד קשה לוותר על המיתוס הזה ולהפסיק להשוות את בן הזוג שלך לאחרים או להפסיק לפנטז על בן הזוג שיכול להיות לך. בן-זוג מושלם בדיוק כמו זוג מושלם, הוא אדם בדיוק כמוך שמוכן לעשות איתך עבודה חיצונית ופנימית כדי להיות יותר ויותר מושלם.

בן הזוג אמור להשלים אותנו. בן הזוג שלנו אמור לאזן אותנו, להפרות אותנו, ולהשלים אותנו בדיוק במקומות החסרים שלנו. אם אנו פחדנים הוא אמור להיות גיבור, אם אנו רגשיים הוא אמור להיות שכלי וכו' האמנם??!! למעשה, אין שום חוק בקשר לכך. יש דברים בהם הוא משלים אותנו, יש דברים בהם אנחנו משלימים אותו, יש דברים שאת השלמתנו נמצא במקומות אחרים ויש דברים בהם נשאר חסרים.התבוננו בזוגות שמסביבכם וראו בעצמכם.

אהבה אמורה להיות דבר קל. האם באמת להיות עם אדם שיש לו מחשבות ורגשות שונים משלך, תחומי ענין שונים, ציפיות שונות לגבי נושאים שונים, סגנונות שונים של תקשורת וביטוי עצמי, מניעים שונים לאוכל, מין, ספורט, פנאי ועבודה, סטנדרטים והרגלים שונים, חברים וקרובי משפחה שהם לא חייבים להיות בדיוק בסגנון שלך, הרגלים מוזרים שאתה לא תמיד מבין- אמור להיות דבר קל? האמנם??!!כמובן שהמוח שלנו אומר לנו ש"לו רק" הוא היה קצת שונה מעצמו וקצת יותר דומה לנו הכל היה לנו הרבה יותר קל. למעשה תמיד יהיו הבדלים בינך לבין בן זוגך.בגלל זה יחסים אינם דבר קל. הם דורשים תקשורת, קשר, משא ומתן, התפשרות והרבה הרבה קבלה של השונות.

נכון שלחלק מהזוגות יש יותר במשותף מאשר לאחרים וזה עשוי להקל במשהו. אבל לא חשוב כמה יש במשותף תמיד יהיו הבדלים שיכולים לאתגר.צריך ללמוד לקבל באמת את השונות ואז הרגשות השליליים מתחילים להנמס.

אהבה אמורה להיות בשיאה ולהמשך לנצח. האמנם??!! מה היא בעצם אהבה? כאשר אנשים מדברים על אהבה בדרך כלל הם מתכוונים למצב רגשי: תערובות נהדרת של מחשבות, רגשות ותחושות. הבעיה היא שאהבה כזו לא נמשכת הרבה זמן (ולעיתים לוקח הרבה זמן עד שמרגישים אותה – אם בכלל). למעשה השלב האמיתי של הזוגיות מתקיים כאשר שלב ירח הדבש מסתיים כאשר אנחנו לא מסוממים ברגש ההתאהבות. סם האהבה גורם לנו לראות את בן הזוג כמדהים, אבל זה תחת השפעת הסם…כשהסם מתחיל לרדת אפשר לראות כמה חורים קטנים בתוך השריון של האביר על הסוס… או ששמלת המשי המדהימה של נסיכת החלומות עשויה בעצם מפלסטיק ממוחזר… הרבה פעמים זה גורם לאנשים להלם! אבל זו הזדמנות לבנות מערכת יחסים אוטנטית ואינטימית בין שני אנשים שיכולים להביט אחד לשני בעיניים ולראות אותם כמו שהם באמת. כאשר מערכת יחסים תתפתח תגיע תחושה חדשה של אהבה.

איננו טוענים שצריך ללכת לקיצוניות השניה ולוותר על כל המחשבות, הרגשות והתחושות. העצה היא להתבונן בצורה כנה ולהיות מודע לאיך מחשבות מסוימות משפיעות עלינו. האם הן תורמות או מזיקות להתפתחות הזוגיות שאנו רוצים??

בהצלחה לכולנו!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמנת הרצאה או סדנה
פירוט על הרצאות וסדנאות "הפשר שבקשר" המתאימות להורים, לזוגות, לרווקים, למורים, לעובדי ארגון למנהלים ולמי שחפץ להעמיק בנושאים שונים.  המשך
צרו קשר

שם פרטי (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

תוכן

CAPTCHA

captcha

כתובתנו
mooshon@pesherkesher.com
מושון: 0528-990-692
נעה: 0527-906-083