טיפול, יעוץ וסדנאות בגישה מקורית וחמה

בעקבות התגובה ל"שמחה שמתחת לכאב"

הרעיון הוא שאנחנו עצובים כאשר דבר חיצוני מתנגש עם כח גדול ומשמח שנמצא בתוכנו, רצון לא ממומש. (שווה לקרוא את השורה הזו שוב, כדי להתרגל לרעיון)

אנסה להביא שתי דוגמאות:

תסכול בין בני זוג – האשה מרגישה שהגבר לא מעריך את כל מה שבעלה עושה בבית, והבעל מרגיש שהאשה לא מעריכה את מאמציו בעבודה. שניהם מתוסכלים, עצובים וכועסים. מתחת לרגשות אלו יש רצון פנימי וכנה לקשר. רצון שהיחסים יהיו קרובים ונעימים ומחמיאים אחד לשני. רצון שהיחסים יתנו כח הדדי. כיון שרצון זה לא מתממש באים כל הרגשות הללו. אם נדע להקשיב לרצונות אלו, ולרצון לשמחה של מלאות של קשר-זוגי, ואם נדע להביע אותם בפני עצמנו, ובפני בן-זוגנו, זה יביא אותנו למקום של התחדשות. כי המקום של בירור הכוח והרצון הזה, הוא תחילתו של שינוי. החלום הלא ממומש – קורם עור וגידים.

דוגמא נוספת, אישית: לפני מספר שנים, כאשר עזבתי את עיסוקי הקודם, עדיין לא ידעתי בדיוק לאן אנתב את דרכי. הייתי בתקופה לא נעימה – לעצמי וגם לסובבים אותי… ממש כמעט ולא חייכתי אל האנשים שמסביבי. הרגשתי שאני לא מרגיש שייכות לעיסוקי הקודם מחד, ומאידך איני יודע מה לעשות בחיי. הרגשתי שחיי עומדים להתבזבז. ישבתי על המדוכה והייתי בדיכאון…

בהסתכלות פנימית על המצב הזה, אפשר לומר שהדברים שעשיתי בחיי בעיסוקי הקודם, חנקו את יכולותי האחרות שאני מתחיל להשתמש בהם היום. כלפי חוץ יש כאן תקיעות גדולה, אבל פנימה, יש עולם חדש עם המון כוחות ושמחה המנסה להגיח החוצה.

התחושה העיקרית שלי היתה כאב גדול ותסכול אך מתחתיה היתה שמחת יצירה וההתחדשות.

הדוגמאות הם רבות: פיטורין, תסכולים, ואפילו מוות של מישהו קרוב.

למעשה כל כאב מצביע על משהו עמוק שבנו שעשוי להתממש אם נדע להקשיב אליו ולפתוח בפניו את הדלת הנכונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמנת הרצאה או סדנה
פירוט על הרצאות וסדנאות "הפשר שבקשר" המתאימות להורים, לזוגות, לרווקים, למורים, לעובדי ארגון למנהלים ולמי שחפץ להעמיק בנושאים שונים.  המשך
צרו קשר

שם פרטי (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

תוכן

CAPTCHA

captcha

כתובתנו
mooshon@pesherkesher.com
מושון: 0528-990-692
נעה: 0527-906-083