טיפול, יעוץ וסדנאות בגישה מקורית וחמה

מפחדת שתפסיק לאהוב אותו – חן

רצ׳יתי להתייעץ בקשר לקשר 🙂 לבחור שאני יוצאת איתו בתקופה האחרונה, בערך ארבעה חודשים.
לבחור זה לא הקשר הרציני הראשון , ולי כן. אנו בני 27-28 (אני המבוגרת מבינינו בחצי שנה) . לבחור מידות טובות ודרך ארץ,
בעבר יצאתי עם בחורים רבים ולא התפתח קשר רציני עם אף אחד מהם, המון פעמים פסלתי על דברים כאלו ואחרים. בקשר הנ״ל הרגשתי רצון רב לקשר, פתיחות רגשית ואינטימיות הדדית ואפילו הרגשתי וידעתי שאני לא מעוניינת בקשר עם אדם אחר. אלו דברים שאינני מכירה כלל מקשרים קודמים.
עם זאת אני לאחרונה אני מרגישה ״כבדות״/חששות כשאני חושבת על הקשר, ולא בגלל הבחור או בגלל סיבה ספציפית שקשורה אליו, (אצל הבחור אין פתאום דברים שהשתנו,שאני רואה כשליליים, באמת באמת שהבחור נהדר!!!! אני עדיין לא רוצה לצאת עם אחר ממנו) יש לי הרגשה שזה משהו ״פנימי״ בי אשר ממלא את מחשבותיי ובגלל המחשבות האלו אני פתאום מוצאת את עצמי בפחד שמא איני אוהבת את הבחור, או שאולי אני לא רוצה בקשר? או שאולי אני לא רוצה את הקשר והוא לא עושה לי טוב ולא אדע לזהות את זה?! אני מפחדת מאוד מהמחשבה שאפסיק לאהוב את הבחור! ומפחדת שהמחשבות יהרסו ויקלקלו את הקשר…ופחד גדול נוסף הוא שאוותר בסוף על הקשר 🙁 מה עליי לעשות ואיך מתמודדים?? נ.ב ראיתי שיש פה שאלה על חרדת טבעת, שבחלק מהדברים מזכירה את שאלתי,אך לא נתנה לי מענה עד הסוף…

תשובה:

שלום חן,

מאחר ואת מתארת שאין סיבה ספציפית לתחושות אלו אצל אותו בחור, ושהבחור הזה נהדר בעיניך, ועוד שלבחור זה מידות טובות ודרך ארץ, ואפילו יתרה מזו, כבר פסלת המון בחורים על מידות שלא נראות בעיניך – אני מניח שהפחד הזה לא בא להזהיר אותך מדבר מה שקשור לטיב הקשר ביניכם.

למעשה אוכל לנסח את השאלה שלך כך:

"יש לי בחור מעולה שאני מרגישה אליו רצון רב לקשר, פתיחות רגשית ואינטימיות, וקול פנימי בי מפחיד אותי ואומר ללא סיבה "אולי אני לא רוצה את הבחור?"

למה הדבר דומה?

לנגן שהתאמן שנים רבות לקראת קונצרט. לאחר השקעה של עמל, זמן וכסף, לבסוף מצא את עצמו מוכן להופעה בהיכל-התרבות בעירו. שמחה רבה מילאה את ליבו על כך שזכה להגיע למצב אליו ייחל שנים רבות. בליבו כבר דמיין את ההתרגשות, הביצוע ומחיאות הכפיים בסוף המופע, ואת העונג והשמחה שימלאו את נפשו.

אך אבוי, יום לפני תחילת הפרסום של הופעתו בתקשורת, חשש החל מכרסם בליבו –

  • אולי בעצם איני מוכן להופעה?
  • אולי עלי להתאמן עוד?
  • אולי לא למדתי את כלי הנגינה המתאים?
  • אולי היצירות הללו לא מתאימות לי?
  • אולי למרות שאני מוכן עכשיו, מחר או מחרתיים או אפילו באמצע ההופעה אהיה לא מוכן???

מאחר והחשש הפך לפחד והפחד החל להשפיע על התנהגותו ורגשותיו, בדק היטב בעצמו והגיע למסקנה כי נגינתו מוצלחת בהחלט. אפילו התייעץ הוא עם מורהו לנגינה שאמר שאין בסיס לחששותיו.

למרות זו הפחד לא הרפה – אולי אתה לא מוצלח בנגינה? אולי תעשה בושות? אולי עליך לבטל הכל???

וכאן חן התפקיד שלך! בחרי את סוף הסיפור –

אפשרות א'- הנגן החליט לשמוע לקול הפחד. הוא הפך בליבו את הטענה ש"אולי הוא לא מוכן?" לעובדה "אני לא מוכן!". למרות ההשקעה של שנים החליט לעזוב את תחום הנגינה וללמוד תחום אחר לחלוטין. למרות העיסוק בתחום חדש, נשא בליבו געגוע מודחק ותחושה מופנמת של החמצה. דמעה סמויה היתה נישאת עימו לכל מקום…

אפשרות ב'- הנגן הבין כי אין בפחד הזה ממש. הוא הבטיח לעצמו שאם יזהה בפחד מסר הגיוני – יתייחס אליו בכובד ראש, אבל מאחר וכל הסימנים הורו כי הפחד הזה הינו סתם עלוקה מידבקת המנסה להניא אותו מהגשמת חלום ישן הוא גמר בליבו לא לפחד מהפחד!!! יהיו סיבות הפחד אשר יהיו: חוסר ביטחון עצמי, פחד במה, עודף פרפקציוניזם, פחד מפירסום, פחד ממחויבות וכו' וכו' וכו' לא אתן לו לקלקל את התוכניות שלי!!!

מאותו רגע נפל אסימון בליבו של הנגן. אני מקיים את הפחד! ברגע שאני מפחד מהפחד – אני מגביר את קיומו בעולמי ומאפשר לו לגדול למימדים עצומים. לעומת זו, כאשר איני מפחד מהפחד ומחליט שאני הבוס ולא הוא, הוא ינסה עוד להשפיע עלי ולאחר שיראה שלא יצליח – יחפש לעצמו קרבן אחר…

אין צורך לתאר את ההופעה הנהדרת, ההתרגשות בקהל והביקורות המוצלחות בעיתונים על ההופעה הפנטסטית, מפני שהעיקר היה התהליך הנפשי שהוביל להופעה ולא עצם ההצלחה!

 

בהצלחה רבה!!!

מושון

Posted in: רווקות

הזמנת הרצאה או סדנה
פירוט על הרצאות וסדנאות "הפשר שבקשר" המתאימות להורים, לזוגות, לרווקים, למורים, לעובדי ארגון למנהלים ולמי שחפץ להעמיק בנושאים שונים.  המשך
צרו קשר

שם פרטי (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

תוכן

CAPTCHA

captcha

כתובתנו
mooshon@pesherkesher.com
מושון: 0528-990-692
נעה: 0527-906-083