טיפול, יעוץ וסדנאות בגישה מקורית וחמה

כיצד לספר לילד?

שלום, קוראים לי מעיין (רווקה) ולאחרונה התחלתי לצאת עם גבר גרוש עם שלושה ילדים…
הסיפור הזה קצת יותר מסובך מהקשר הרגיל שמתחיל בין גבר לאישה- מכיוון שהכרתי דווקא את אחד הילדים שלו קודם.
באופן עצמאי, החלטתי לצאת לטיול מאורגן באחת ממדינות השכנות. ובין היתר, מדריך הטיול הגיע אלינו יחד עם בנו בן ה-10 (כיתה ה').
מכיוון שאני אשת חינוך, הבן שלו ישירות התחבר אלי! עוד לפני שהתחלתי בכלל לדבר עם המדריך….
מדובר בילד מקסים, אשר לאורך כל הטיול דיבר איתי, חיבק אותי- ובאזשהו שלב נראה לי אפילו, סוג של, התאהב בי.
הוא רצה מאוד שאני אהיה בחברתו, והחזיק לי את היד כל הזמן. ואני, בתור אשת חינוך, מאוד התחברתי אליו באופן טבעי!
יומיים לאחר תחילת הטיול, התחלתי להתחבר לאביו, מדריך הטיול, עד שהתחיל בנינו משהו.
בינתיים, עברו שבועיים מאז תום הטיול (הטיול היה כ-7 ימים)- כלומר עברו 3 שבועות מאז התחיל החיבור ביני לבין מדריך הטיול, ואנחנו  בזמן הזה המשכנו להיפגש והתקרבנו עוד ועוד.
שלשום הגענו להחלטה שאני פותחים במערכת זוגית לכל דבר, ואתמול הגעתי לאיזשהי הבנה שהבן שלו באמת באמת מאוהב בי (כשנסענו ביחד כל המשפחה שלו ואני למסעדה, הילד התעקש להחזיק לי את היד בצורה שהיא מאוד אוהבת).
היום, אני והבחור שלי, החלטנו שאנחנו חייבים להציף את הדברים מול הילד (ושאר הילדים בכלל) על מנת שזה לא יצור איזשהי ריחוק או אי הבנה.
אנחנו רוצים קודם כל לספר, כמובן, לילד בן ה-10 עלינו, ואחר כך לשאר הבנים.
כיצד ניתן לספר לילד שאני ואביו התחלנו במערכת זוגית? אנחנו מאוד מפחדים שזה יצור סוג של אשליה – "אבא גנב לי את החברה" או לחלופין "החברה הטובה שלי בגדה בי".

אנחנו נשמח לעצה כיצד לספר לילד שאנחנו ביחד.
המון תודה מראש!
מעיין

תשובהשלום מעין. השאלה לדעתי אינה כיצד לספר לילד לילד שאתם ביחד, אלא כיצד להעביר לילד את המסר שקשר רומנטי בין אשה בוגרת לילדון בן עשר אינו בר תוחלת…

הקשר בינך לילד הוא קשר בין מבוגר לילד, יתכן ותהיה בו אהבה רבה אבל כזאת שאינה רומנטית וודאי אינה מינית.. עצם זה שאת משתפת פעולה עם המחשבה "אבא גנב לי את החברה" או "החברה הטובה שלי בגדה בי" – צריכה בדיקה. קשר בין ילדון קטן לאשה בוגרת שהוא קשר רומנטי הוא קשר חולני. זה שהילד אולי התאהב בך זה דבר אחד, אבל מהצד שלך זה צריך להיות ברור וחד משמעי שהאהבה שלך אליו היא בתור "אשת חינוך" כמו שכתבת ולא בתור אשת איש… (אם אכן נתת לו סיבות אמיתיות לחשוב שאת מאוהבת בו – ואז הדבר צריך בדיקה וטיפול יותר מעמיק…)

אחרי שהנושא הזה ברור לך לחלוטין, את יכולה ממש לשמוח בשבילו – כי עכשיו תוכלי לממש אליו את אהבתך האימהית והוא יוכל להנות מקשר נעים ביניכם. אין לך צורך להתנצל או להסביר – להפך, עלייך לדעת שזאת בשורה טובה ונעימה עבורו. כמובן שיש צורך לשאול אותו בהמשך איך הוא מרגיש ומה עובר עליו ולהתייחס לכך…

לכן נראה לי שכדאי להזמין אותו לפעילות שהוא אוהב: טיול, מסעדה, בילוי וכיו"ב בליווי שניכם. להנות ביחד, ובשיאו לספר לו את הבשורה הטובה.

בהצלחה רבה!

מושון

Posted in: הורות, זוגיות

הזמנת הרצאה או סדנה
פירוט על הרצאות וסדנאות "הפשר שבקשר" המתאימות להורים, לזוגות, לרווקים, למורים, לעובדי ארגון למנהלים ולמי שחפץ להעמיק בנושאים שונים.  המשך