טיפול, יעוץ וסדנאות בגישה מקורית וחמה

כיצד לגשת לקשר שני? – שירן

שלום
אני  בת 29 ,גרושה כבר שנה ויש לי 3 ילדים. אני יוצאת עם מישהו (2 פגישות). אני מזהה שהוא לא ברמה הדתית שלי (כלומר לא שומר נגיעה וכל המסביב) וגם שונה ממני בכל מיני דברים,
אך מאוד נחמד לי איתו.

אני מזהה בי משהו אחר מאיך שיצאתי לדייטים כשהייתי בת 20 שאז היתה לי רשימת "מכולת" ועכשיו אני מזהה אצלי פתיחות כי אחרי 7 שנות נישואים אני מבינה שדברים משתנים במהלך החיים  גם ברמה הדתית Broken_heart_clipart-3ולא קשורות לתכונות אופי של הבן זוג.
תוהה לעצמי איך לגשת לקשר?באיזה כיוון נכון לגשת?זהירות? פתיחות?

תודה

 

תשובה:

שלום לך שירן.

משמח אותי לשמוע שאת יוצאת עם מישהו שמאוד נחמד לך איתו , וגם על הפתיחות החדשה אצלך לעומת רשימת המכולת הקשוחה והמקובעת.

ולעצם הענין…

לדעתי כל התשובות נכונות – צריך לגשת לקשר בפתיחות ובזהירות –

הווי אומר – לדעתי, לא כדאי לך לפסול כל-כך מוקדם מישהו שנחמד לך איתו אך שונה ממך, אלא אם כן ברור לך שהוא עובר על קווים אדומים שאת לא מוכנה בשום פנים ואופן לעבור עליהם.

השתמשי בפתיחות שפיתחת… התבונני בו ובקשר בסקרנות ובאיפשור. הלב של הקשר הוא לא שיוויון ברמה דתית או בתכונות אחרות (אלא אם כן זה קו אדום מבחינתך). הלב של הקשר הוא התחייבות הדדית למחויבות, כבוד והערכה ולהתאמצות לעשיית טוב ולהסתכלות בעין טובה על בן-הזוג.

מצד שני כל קשר חדש מצריך גם זהירות – לא הייתי משחרר את הפתיחות ללא גבולות ובטח לא מאפשר לו למשוך אותך למקומות בקשר שלא היית מעוניינת.

אם את שומרת נגיעה והוא לא – עדיין יכול להיות לכם קשר מצוין.  אבל אם את שומרת נגיעה והוא מזלזל ומנסה להכריח אותך רגשית בניגוד לרצונך (כך שיש לך חוויה רגשית שאת נאלצת לעשות משהו שאת לא שלמה איתו)  – זהו ביטוי מדאיג של חוסר כבוד וכוחנות.

 

חזקי ואמצי,

גשי לקשר בלב פתוח, בתקווה בשמחה ובנכונות,

ועם זאת שמרי על עצמך וערכייך

 

בהצלחה רבה!!

מושון

Posted in: זוגיות, רווקות

הזמנת הרצאה או סדנה
פירוט על הרצאות וסדנאות "הפשר שבקשר" המתאימות להורים, לזוגות, לרווקים, למורים, לעובדי ארגון למנהלים ולמי שחפץ להעמיק בנושאים שונים.  המשך
צרו קשר

שם פרטי (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

תוכן

CAPTCHA

captcha

כתובתנו
mooshon@pesherkesher.com
מושון: 0528-990-692
נעה: 0527-906-083