טיפול, יעוץ וסדנאות בגישה מקורית וחמה

בעלי לא משתף פעולה – אלקה

שלום!
אני נשואה כ-3 שנים וחיה בחו"ל עם בעלי. אני מאד אוהבת לבלות בעיקר מחוץ לבית ובעלי – להיפך. הגישה שלי היא שבעיקר כשנמצאים בחו"ל, רחוק מהמשפחה, זה נותן להזדמנות להכיר ולגלות את המקום החדש בו אנו חיים, בעיקר בסופ"שים.
לצערי, בעלי מערים קשיים ולא משתף פעולה בנושא.
מה עושים?
מצפה לתשובתכם. תודה 🙂

תשובה:

שלום וברכה !
לפני שאתייחס באופן ספציפי לשאלה – האם תוכלי לתאר בקצרה את היחסים והקשר ביניכם ללא קשר לנושא הבילויים מחוץ לבית?
האם נעים לכם ביחד? האם יש לכם תקשורת טובה? האם יש דברים שאתם אוהבים לעשות ביחד? איך זה נראה כשאתם מבלים בתוך הבית?
והאם שאלת את בעלך מדוע הוא לא מעוניין לבלות מחוץ לבית??
להשתמע
מושון

המשך:

שלום מושון ותודה על התגובה המהירה.
אנחנו מתקשרים טוב ופותרים בעיות, משתפים אחד את השני בפחדים, שמחות וכו'.. (מאוחר ואני יותר קומוניקטיבית – אני עושה זאת יותר. הוא – פחות. אני די צריכה להוביל אותו לזה). מכינים ארוחות יחד (אני מכינה, הוא מגיש ומפנה מהשולחן), בסה"כ בבית נחמד לבלות יחד אבל במידה ותצוץ הזדמנות לבלות מחוצה לו – איענה לאופציה השניה (אני בגישה שתמיד נוכל להיות בבית. בחוץ, בעיקר כשחברים מציעים, קרוב לודאי שנבלה עימם בחוץ).
זה מגיע למצב שהוא מסוגל לבלות יום שלם בשבת בבית! (מבחינתי זה נראה בזבוז זמן, בעיקר כשיש מזג אויר יפה ויש הזדמנות לנשום אויר צח).
בעיקרון, אחרי שאנחנו מבלים בחוץ, הוא מודה שהוא נהנה אבל זה סוחט אנרגיות עד שמגיעים למצב שבו אנו יוצאים. הוא לא מאילו שייזום את זה תכופות ולא "בוער" לו לראות דברים חדשים. לי כן.
מקווה שעניתי לשאלתך.
תודה.

תשובה:

הי!
אז לי זה נשמע שיש לכם בסך הכל זוגיות מקסימה. ומתחשק לי לומר לך שאני מכיר הרבה אנשים היו חולמים לתאר כך את היחסים שלהם. דעו לשמוח בכך.
מצד שני כמובן יש תמיד לאיפה לגדול ולצמוח ולהכיר יותר טוב אחד את העולם של השני.
אם אתם " מתקשרים טוב ופותרים בעיות, משתפים אחד את השני בפחדים, שמחות וכו" – אז זו באמת הזדמנות לתקשורת טובה בנושא שאתם שונים בו.
פנו לכם ערב נעים בבית, ושתפו אחד את השני בתחושותיכם כלפי היציאות מחוץ לבית. תנו לבן זוגכם לדבר בחופשיות והביעו רק התעניינות ולא כל תגובה ופירוש. תנו מקום של כבוד לעולם של בן זוגכם.
את יכולה לדבר למשל על מה זה בשבילך לצאת מבית לבלות, ומה זה בשבילך שבן זוגך לא רוצה את זה, ובן זוגך יכול לדבר על מה זה בשבילו לצאת מהבית לבלות ומה זה בשבילו שבן הזוג שלו מכריח אותו לעשות את זה.
תרגלו הקשבה מלאה לבן-הזוג ללא כל שיפוטיות אלא רק מתוך נתינת מקום לתפיסת עולם אחרת.
בסוף שיחה כזאת נסו להחליט על דבר אחד מעשי קטן שכל אחד יכול לעשות עם עצמו על-מנת לתת מתנה לבן-זוגו בנושא זה והודו אחד לשני עליה. (הכוונה שכל אחד מחליט לעצמו ומספר על כך לבן-הזוג ולא שכל אחד דורש מהשני משהו)
אני מאמין שזה עשוי ליצור התחלה של שינוי
זה מה שנראה לי כרגע בקצרה.
בהצלחה!
ספרי לי איך הלך.
תעשו חיים בחול
מושון

המשך:

הי מושון,
זה אכן מנחם ומחזק אותי. כנראה שהציפיות שלי גבוהות מדי 🙂 (מבחינתי, להכין ארוחה בבית ולראות סרט – לי זה נראה די בנאלי אבל..אני שמחה שאנחנו במקום טוב).
הבהרתי לו את תחושותיי בגולה והוא הבהיר את הצד שלו (אנ י לא ממש מקבלת את זה כי זה נראה לי 'לא לחיות במלוא העוצמה', אבל, מקווה שזה ישתפר).
סיכמנו שאני זו שאארגן "פעילויות" לסופ"ש (בתקוה שיצטרף ולא יהיו תקלות כאלו ואחרות).
תחזיק לי אצבעות 🙂
אעדכן בהמשך.
תודות

תשובה:

הי הי,
לדעתי הציפיות שלך לא גבוהות מידי בכלל – אלא שלא כדאי שהציפיות יטשטשו את כל הטוב שכבר יש לך ולכם.
אני חושב שהגישה של " אנ י לא ממש מקבלת את זה כי זה נראה לי 'לא לחיות במלוא העוצמה', היא לא כל-כך מקדמת בין בני זוג, והשאלה אינה אם את מקבלת את זה או לא, אלא האם את מסוגלת לראות שיש כאן אדם שאת אוהבת שהוא גם שונה ממך והוא רואה את העולם אחרת ובמסגרת החשיבה שלו זה הדבר הכי הגיוני בעולם (אותה שאלה גם לגביו כמובן)
אם כל אחד מכם יראה, יכיר, יבין, ירגיש את היופי והלגיטימציה של מסגרת המחשבה של בן-זוגו – יהיה לו גם יותר קל לעשות צעד לקראתו.
אולי זה משהו שאני קצת מתקשה להסביר אותו בכתב.
ובכל מקרה – מחזיק לך המון אצבעות
בהצלחה !!!
מושון

 

המשך:

תודה רבה על החיזוק!
הבהרת את עצמך ואני שמחה לקחת איתי כמה מעיצותיך.
אעדכן בהמשך 🙂

Posted in: זוגיות

הזמנת הרצאה או סדנה
פירוט על הרצאות וסדנאות "הפשר שבקשר" המתאימות להורים, לזוגות, לרווקים, למורים, לעובדי ארגון למנהלים ולמי שחפץ להעמיק בנושאים שונים.  המשך
צרו קשר

שם פרטי (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

תוכן

CAPTCHA

captcha

כתובתנו
mooshon@pesherkesher.com
מושון: 0528-990-692
נעה: 0527-906-083