טיפול, יעוץ וסדנאות בגישה מקורית וחמה

לא רוצה לאבד את הקשר – מאיה

שלום,
אני נמצאת בזוגיות עם בנאדם מדהים כבר כמעט שנתיים, לא מדמיינת את החיים שלי רחוק ממנו.
בדרך כלל הוא נחשב לבנאדם סבלני, ידידותי , בעל חוש הומור, יודע להקשיב. אבל יש כמה בעיות שמקשות עליי, גורמות לי לתסכול מתמשך ואיני יודעת איך להתמודד עם זה ומה עליי לעשות..
אני שמה לב שכל פעם שאני מספרת לו על משהו שמפריע לי/פוגע ומבקשת ממנו להפסיק עם זה, אם הדבר אינו מובן לו ואם זה לא נראה לו הגיוני הוא פשוט מתעלם מהבקשה שלי לחלוטין!
אני כל הזמן מדברת איתו על זה, מנסה לגרום לו להבין, מנסה להבין בעצמי למה הוא מתנהג בצורה כזו.. ללא הצלחה! זה רק גורם לי להרגשת חוסר אונים ותסכול.
בעבר הוא היה בזוגיות יחסית ארוכה והבת זוג לשעבר הייתה נורא קנאית ועשתה לו מלא בעיות, מלא "דרמות" על כל דבר קטן וגדול.. ואני מרגישה שהוא כל הזמן משווה אותי אליה וחושש שאני אהפוך להיות כמוה והוא הרבה פחות סבלני בגללה והאמת שזה גורם לי להרגיש ממש רע. קודם כל כי אף אחד לא אוהב שמשווים אותו למישהו אחר "אני לא היא והיא לא אני!" דבר שני שזה נורא מקשה עליי כי אני מרגישה שכל פעם שמשהו מפריע לי הוא ישר משליך את זה עליי, כאילו אני "הלא בסדר, שאני סתם מגזימה, שאין לי חוש הומור..
אני באמת לא רוצה לאבד אותו, הוא הבנאדם הכי יקר לי ובכללי הכל טוב אבל זה פשוט מתסכל ואני לא יודעת איך לגרום לי להבין אותי?!
לפעמים אני מעדיפה לשתוק בגלל שאני כבר יודעת מראש מה הוא יגיד ואז בעצם הכל נשמר בפנים והתסכול רק הולך ומתגבר!

תשובה:

שלום מאיה.

אני שמח לשמוע על כך שאת נמצאת בזוגיות עם אדם מדהים.

יחד עם השמחה על הזוגיות שלך אני מודאג מהתיאורים שלך. אדם שסיפרת לו שהוא פוגע בך ומתעלם מהבקשה להפסיק – לא נשמע לי כרגע בשל לקשר זוגי מתמשך בו צריך להשתדל לעשות טוב ונעים אחד לשני.

תהא הסיבה להתנהגותו אשר תהא… אם הוא פוגע בך עכשיו זה עשוי להמשיך ואף להחמיר בהמשך.

אם הקשר חשוב גם לו ולא רק לך, לדעתי הוא צריך להתאמץ להבין אותך. אם אינך מצליחה להסביר לו את זה לבד כדאי לנסות בעזרת גורם שלישי…

אם הגעת למצב שאת שותקת בקשר ומפתחת תסכול פנימי – לדעתי זה סימן שהגיע זמן לשינוי – לכאן או לכאן. המצב כפי שהוא עתה נשמע לי לא בריא.

גם אם הוא כרגע האדם הכי יקר לך זו לא סיבה להמשיך קשר פוגע. לעיתים צריך להיות מוכן להפרד ממישהו יקר כדי לגלות אם הוא באמת ראוי לתואר הזה.

תפסי אותו בעת רצון ואמרי לו את הדברים.

אמרי לו שאם הקשר חשוב לו – כדאי שיהיה לו אכפת ממך גם אם הוא לא מבין את ההגיון הפנימי שלך.

אמרי לו שאת חפצה בקשר אבל לא כך…

תני לו לבחור אם הוא מעונין גם להתאמץ בקשר בשבילך… ואם לא – כבדי את החלטתו ושקלי את צעדייך בהתאם. 

בהצלחה רבה מאוד!

מושון

Posted in: רווקות

הזמנת הרצאה או סדנה
פירוט על הרצאות וסדנאות "הפשר שבקשר" המתאימות להורים, לזוגות, לרווקים, למורים, לעובדי ארגון למנהלים ולמי שחפץ להעמיק בנושאים שונים.  המשך
צרו קשר

שם פרטי (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

תוכן

CAPTCHA

captcha

כתובתנו
mooshon@pesherkesher.com
מושון: 0528-990-692
נעה: 0527-906-083