טיפול, יעוץ וסדנאות בגישה מקורית וחמה

האם בשבילו חיכיתי כל השנים??

אני בת 31,Question_Smiley_clip_art_small
אחרי אינספור דייטים החלטתי להשקיע ולהתמקד בחיזוק קשר עם בחור שהכרתי הוא אמיתי, מצחיק ושנון, נעים, משקיען ומעוניין להמשיך איתי את הקשר.
יש בנינו חיבור טוב ועדיין יש הרבה דברים בהם אנחנו ממש שונים. הוא טיפוס לא כ"כ חברתי, מעגל החברים שלו מצומצם ממש. הוא לא ה"צדיק" שדמיינתי לעצמי, הוא לא אחד שיתרום או יתנדב בשעות הפנאי, הוא גם לא בחור שילך אתי לשיעורים ונדבר עליהם אח"כ ביחד. לא נראה מעולה ולא ממלא אחר כל הדברים שחלמתי עליהם וקשה לי לוותר. דווקא בגלל שאני כבר לא צעירונות. אני שואלת את עצמי "בשבילו חיכית כל השנים"? אבל באמת שהוא נותן לקשר גוונים ויציבות שלא חשבתי שאמצא.
אשמח לעצה
תשובה:

שלום לך בת 31 יקרה.

אני שמח לשמוע שאת בקשר עם בחור בעל תכונות טובות רבות, שגם מעוניין להמשיך איתך את הקשר. כנראה שגם הוא מוצא בך תכונות שכאלו…

אני נוהג לחלק את תכונות הבן-דייט לשלושה צבעים: אדום, צהוב וירוק.

תכונות אדומות הן תכונות שמבחינתך חוצות קווים אדומים ולא באות בחשבון בקשר. אנשים שונים יחליטו על תכונות אדומות שונות בהתאם לתפיסת עולמם ולאופיים.

למשל אצל אחת – יהיה קו אדום לצאת עם מישהו שפחות ממטר שמונים, ואצל השניה – לצאת עם מחלל שבת ואצל השלישית עם מעשן או גרוש וכו'. כמובן שכאן נמצאות גם כל התכונות האדומות האוניברסליות כמו אלימות, שקרנות וכיו"ב. המשותף לתכונות אלו שאין להתגמש לגבן, ומלכתחילה לו היית יודעת עליהן לא היה כדאי לך להפגש.

מנגדן נמצאות התכונות הירוקות – בהן את שמחה ומרוצה.

ובתווך נמצאות התכונות הצהובות – אותן היית מעדיפה להחליף באחרות, אך הן אינן קו אדום. לא חלמת עליהן מחד, אבל הן לא אסון מאידך… ניתן להתגמש לגבי תכונות אלו, ויתרה מזו, ניתן להתבונן גם בצד החיובי שלהן.

נשמע לי שהתכונות שאת מתלבטת לגבן הינן תכונות צהובות. (אם הן מבחינתך אדומות – נתקי עכשיו את הקשר!)

כאשר יש תכונות ירוקות להתבסס עליהן (למשל "אמיתי, מצחיק ושנון, נעים, משקיען"ו"חיבור טוב") הגיוני לבחור לשים את האנרגיה של הקשר עליהן. בחירה נבונה להתחתן היא בחירה מודעת להתרכז בתכונות הטובות ולקבל את אלו שפחות מוצאות חן.

נישואים הם "עיסקת חבילה" וכוללים קבלה של בן-הזוג על כל תכונותיו. ככל שתבחרי לשים את האנרגיה ולהתמקד יותר בתכונות החיוביות ולהחשיב אותן יותר – כך הקשר ביניכם יהיה יותר חיובי, ולהפך.

כאשר הבחירה להתחתן נובעת ממקום בוגר – המודע לתכונות שלא מוצאות חן, ולמרות זאת בוחר להתמקד בחיובי – אז הקשר אינו תלוי בדבר – ואז למרות שאם בטל הדבר, האהבה "אינה בטלה לעולם". כלומר ההתחייבות לקשר נמצאת מעל התכונות הקונקרטיות של בן-הזוג, ולכן המחויבות לקשר עמוקה. הדבר דומה לאהבת הורים לילדים שאינה תלויה בתכונות הקונקרטיות של הילדים, אלא לעולם עומדת מעליהן. תכונות בן-הדייט השונות מהחלום שלך, יכולות לעזור לך לבחור לשים את ההתחיייבות לקשר במקום כזה.

כאשר את בוחרת להתייחס כך לקשר – תוכלי אפילו להרוויח מהתכונות השונות ביניכם:

למשל ממישהו שאינו "טיפוס כ"כ חברתי" – תוכלי ללמוד איך להתבונן פנימה ולשמוח בחברת עצמך…

מישהו שאינו "צדיק כפי שדמיינת לעצמך" – יוכל לגלות לך סוגים חדשים של צדיקות שאפילו לא דמיינת לעצמך…

מישהו שלא "הולך ומדבר איתך על שיעורים" יכול להתגלות כאדם שילמד אותך צורות חדשות של ביחד שלא תלויות בשיעורים של רבנים…

מישהו שלא "נראה מעולה" – יכול לפתוח אותך לצורה חדשה של התבוננות, נשיאת חן ותשוקה… וכו' וכו' וכו'

הגיוני מאוד בעיני שאם אחרי אינספור דייטים – סוף סוף את בקשר כזה, שתבחרי "ללכת על זה". אבל עלייך לדעת כי את יוצרת את מה שחיכית לו כל השנים, ולא יושבת פאסיבית לבדוק האם הוא מתאים לחלומותייך או לא…

אם את חווה שהקשר מביא יציבות שכבר לא חשבת שתמצאי, מי יודע אלו הפתעות נוספות מחכות לך??? עלייך רק להיפתח לאפשרות הזו…

עיקרו של דבר, אם את בוחרת להתמקד בשלילי, לחכות שבן זוגך ישתנה, ולהתמקד בהפסד החלום – עזבי – זה לא ילך,

אבל אם תבחרי להתמקד בחיובי, לקבל את מה שלא מוצא חן בעינייך, לשים את הקשר במקום שאינו תלוי בדבר – ברכתי לכם שלוחה – הקימו את ביתכם בשמחה ואהבה!!!

 

בהצלחה רבה!

מושון לוינגר

 

Posted in: רווקות

הזמנת הרצאה או סדנה
פירוט על הרצאות וסדנאות "הפשר שבקשר" המתאימות להורים, לזוגות, לרווקים, למורים, לעובדי ארגון למנהלים ולמי שחפץ להעמיק בנושאים שונים.  המשך
צרו קשר

שם פרטי (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

תוכן

CAPTCHA

captcha

כתובתנו
mooshon@pesherkesher.com
מושון: 0528-990-692
נעה: 0527-906-083