טיפול, יעוץ וסדנאות בגישה מקורית וחמה

חששות ומועקות לא מוסברים – מבולבלת

שלום רב…ותודה על ה"במה" שמאפשרת שאילת שאלות אלו,העניין הוא כזה: אני בת 28, דתיה,יצאתי בעבר להמון דייטים שאף אחד מהם לא התפתח לקשר משמעותי.אפילו לא אחד מהם: תמיד חיפשצי ומצאתי על מה לפסול, מעולם לא התלהבתי כ"כ לצאת יותר מפעם בשבוע וגם אז הפגישות היו מאוד קצרות…עם אף אחד מהם לא הגעתי לפתיחות רגשית וכד´. לפני כשלושה חודשים הכרתי בחור מקסים,בן גילי, מסורתי.ידעתי שיש לו רקע ולכן הסכמתי לנסות.הפגישות איתו היו מאוד מוצלחות, ארוכות ממה שאני רגילה, בנאדם חיובי ביותר ונהננתי,ועודני, לצאת איתו שוב ושוב.גם מבחינה רגשית נפתחנו באופן הדדי ואנו מרגישים אהבה ורצון הדדי לקשר הזה. מבחינת הדת- הבהרתי מה אורח חיי ,מבחינת שמירת שבת וכד´ ולשמחתי הבחור אמר שהוא אוהב ומכבד את הדת ועל מנת שנהיה ביחד, מוכן ורוצה לשמור שבת וכד´. בקיצור, הכל נשמע ורוד עד כן, ובאמת, אין לי שום סיבה שלילית לפסול את הבחור (זה לא שאני חושבת שהוא מושלם…אבל תכונות שליליות קריטיות, אין ) אך לעיתים יש לי כמו "מועקות" כאלו לא מוסברות וחסרות כל בסיס..אני מחכה לפגישות שלנו, לטלפונים, בימים שאנו לא נפגשים אני קצת "מבועסת" (אבל מבחירה שלנו אנו לא נפגשים כל יום…)…יכול להיות שכיוון שאני בתקופה של חופש בחיי, עד לתחילת שנת הלימודים (אני גננת), השעמום והזמן הפנוי "עוזרים" לזה לקרות, יכול להיות גם שזה חששות שנובעות מכך שזהו הקשר הרציני הראשון שלי, ולא הייתי בסיטואציה כזו בעבר? אחזור ואומר- יש לי רצון גדול מאוד להיות עם הבחור ואיני רוצה שום מצב בו תתרחש פרידה..ושוב, אין לי שום סיבה לפסול אותו..אז למה זה קורה ומעיק? אני מפחדת להרוס במו ידיי את הקשר על לא כלום….ומה עושים במצב כזה?

לתשובתך אודה…בברכה,אני המבולבלת.

תשובה:
שלום לך,
אני מאוד שמח לשמוע שסוף סוף הגיע קשר שנראה מתאים.
ולגבי החששות והמועקות –
נראה לי שיש כאן שני צדדים:
א. לבדוק האם החששות והמועקות קשורים למשהו במציאות. האם הם מזהירים אותך ממשהו?
האם הם מספרים לך משהו על הקשר?
האם יש בהם איזשהו תוכן ממשי שכדאי להתייחס אליהם?
אם כן – חבל להפסיד את התוכן הזה ומומלץ להתייחס אליו
ואם לא:
ב. לנסות להבין למה הם קשורים – האם למשהו מההווה? למשהו מהעבר? וכו´
להבין בשכל שהם לא רלוונטיים לגבי הקשר. (לפעמים דווקא כשיש חששות זה סימן שזה קשר ממש מוצלח כי החשש מתגבר בקשר אינטימי משמעותי ולא בסתם קשר שאין לו תוחלת)
לבחור לחשוב מחשבות הפוכות – להגיד לעצמך – אלו רק חששות ומועקות ולא שום דבר משמעותי ששווה לתת לו משקל משמעותי בנפש.
שווה לשתף אנשים שאת סומכת עליהם שיוכלו לתת לך משענת ורוגע
ובמקרה הצורך איש מקצוע שיוכל לתת לך כלים יותר מקצועיים להרגעה ואמונה בקשר.

מושון

המשך:

שלום מושון, שוב- תודה על תשובתך, אני קוראת אותה אפילו פעמים רבות לחיזוק. החששות אינם מזהירים אותי מדבר ספציפי, עניין הדת ופערי הדת נמצאים ״ברקע״ אבל אני מאמינה ומרגישה שהחששות לא נובעים מזה, אולי בעקיפין, אך ״כובד העניין״ לא נופל על עניין הדת ואני אף שמחה על זה. 
לאור העבר, בה חוויתי קשרים לא מוצלחים , הגיוני שהפחד נובע משם? ולכן עולה בי הפחד שמערכת היחסים הזו תגיע אל סופה למרות שאין סיבה קונקרטית לכך, מה גם שאינני מעוניינת כרגע ובכלל בשום קשר עם אדם אחר כלל וכלל!!!! 
ולכן אולי אני גם לא מצליחה מאה אחוז לזרום ולהנות מאה אחוז בקשר, למרות שהפגישות עצמן ארוכות וממש כייף לי, דבר שאני לא כל כך מכירה מקשרים שהיו לי…ואני עסוקה במחשבות אינסוף…? האם זה הגיוני בעינייך לאור מה שכתבתי לעיל? שוב אודה ואצפה מאוד לתשובתך.

תשובה:

שלום לך,
זה הגיוני מאוד בעיני שאם המוח שלך לא רגיל לזה שקשר הזוגי שלך הוא ממש ארוך וכיפי, שהוא ינסה להגן עלייך בטעות מדבר שבעצם שלא מאיים עלייך. זאת מפני שהוא לא מבין שהקשר הזה שונה.

ובכל זאת מה עושים?

הנה כמה רעיונות פרקטיים שעולים לי עכשיו:
1. מבינים את מה שכתבתי לעיל, ו"מעדכנים" את המוח שהקשר הזה אחר. עצם ההבנה של הענין הזה יכולה להרגיע מפני שהיא מסבירה שהתגובה הזו לא קשורה למשהו שלא בסדר בקשר.
2. עושים רשימה של כל המחשבות הרעות והחששות שהמוח מנסה לגרום לך להאמין בהם, עושים בדף נפרד רשימה של מחשבות נגדיות שהיית רוצה לחשוב במקומם.
לאחר מכן קוראים כל יום כמה פעמים בכוונה יתרה את המחשבות הנגדיות ומאמנים את המוח לחשוב אותם. אפשר לשים לב איך לאט-לאט מחשבות יוצרות תגובה רגשית שונה.
3. אם הקשר שלכם מספיק קרוב הייתי מציע לך לשתף את בן-זוגך ולספר לו על המחשבות הלא רצויות שלך. לספר לו כמה את רוצה לחוש אליו קרובה וכמה המחשבות הללו שלא קשורות לקשר הזה מפריעים לך. אני מאמין שזה בעצמו יקרב ביניכם וגם יתחיל להמיס את החששות.
4. לומדים לעשות מהחששות הללו צחוק ולא לקחת אותם ברצינות כמו שהם מנסים לגרום לנו להתייחס אליהם. למשל קוראים את הדף של המחשבות המעצבנות ומלחינים ממנו שיר ושרים אותו בקול של מיקי-מאוס וכו´…
למרות שהעצות הללו יכולות להשמע מצחיקות או ילדותיות – אם תקחי אותן ברצינות הן עשויות לעזור מאוד.

ובכל אופן, אם המחשבות הללו מאוד עקשניות ולא רוצות לעזוב אותך הייתי ממליץ לך לפנות לייעוץ ממוקד למי שעוסק ביעוץ לרווקים עם חרדות בקשר, זוהי תופעה שכיחה ונורמאלית. פעמים רבות בתוך יעוץ קצר מועד אפשר להגיע לתוצאות משמעותיות.

בהצלחה רבה!!!

מושון

Posted in: רווקות

הזמנת הרצאה או סדנה
פירוט על הרצאות וסדנאות "הפשר שבקשר" המתאימות להורים, לזוגות, לרווקים, למורים, לעובדי ארגון למנהלים ולמי שחפץ להעמיק בנושאים שונים.  המשך
צרו קשר

שם פרטי (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

תוכן

CAPTCHA

captcha

כתובתנו
mooshon@pesherkesher.com
מושון: 0528-990-692
נעה: 0527-906-083